behandling i Skagen

Akupunktur bringer din krop i balance

Døjer du med tilbagevendende smerter, og har du prøvet forskellig behandlinger uden det ønskede resultat? Så bør du prøve Østens mest effektive behandlingsform – akupunktur – hos det dygtige team hos Skagen Fysioterapi & Osteopati.

Hvad er akupunktur

På Skagen Fysioterapi & Osteopati behandler vi ud fra et moderne helhedsprincip. Vi ser på kroppen som en helhed og ved, at et problem et sted i kroppen kan have sin årsag et andet sted i kroppen.

Det samme gælder brugen af behandlingsmetoder. På Skagen Fysioterapi mestrer vi at bringe flere behandlingstyper i spil, så vi kommer hele vejen rundt om problemet.

Vi går målrettet efter at få en hurtig og varig løsning på problemet og skaden.

Akupunktur er et effektivt redskab

Behandlingen skal virke og du skal få det bedre.

Her er akupunktur et af vores effektive og vigtige behandlingsredskaber, som udvider vores behandlingskompetencer betydeligt.

Smertelindring i årtusinder

Akupunktur er en 4000 år gammel behandlingsform, der stammer fra Kina . Den tager afsæt i traditionel kinesisk medicin. Akupunktur er blevet brugt til at lindre og helbrede mange lidelser og sygdomme. Metoden er meget anerkendt og bruges i dag over hele verdenen hos læger, fysioterapeuter og andre sundhedsfarlige grupper

Hvordan foregår en akupunkturbehandling

De sterile akupunkturnåle placeres i veldefinerede kropspunkter samt lokalt i musklen for at øge blodgennemstrømningen i området. Nålene stimulerer nervesystemet, immunforsvaret og påvirker hjernen til at udskille signalstoffer, som smertelindrer og løsner muskelspændinger.

En behandling tager ca. 20-25 min. Antallet af akupunkturbehandlinger afhænger af diagnose samt symptomernes varighed og karakter. Efter 3-5 behandlinger vil du kunne mærke væsentlig positiv forandring. Oftest vil der være bedring allerede efter første behandling.

Akupunktur virker mod

Akupunktur er en effektiv behandlingsform mod:

• Nakke- og rygsmerter
  • Hovedpine og migræne
  • Skuldersmerter
  • Tennis- og golfalbuer
  • Knæ- og Hoftesmerter
  • Overbelastningsskader
  • Uspecifikke smertetilstande, hvor ingen anden behandling har vist effekt
  • Muskelspændinger

Vil du vide mere om vores akupunkturbehandling?

Vil du have en effektiv behandling, der virker, så bør du konsultere en kombineret fysioterapeut og akupunktør.

Derved får du en langt bredere palette af behandlingsmetoder og flere redskaber i den faglige værktøjskasse, der kan angribe dit problem fra mange sider på én gang.

Få en tid allerede i dag. Ring på tlf. 9845 0144 eller book online.

Thomas Aaberg

Autoriseret fysioterapeut, Akupunktør, Osteopat & Klinik-ejer